Lesz megoldás a sztrájk alatt

A Volánbusz és a BKV elfogadja a vasúti bérletet

A MÁV-START megállapodott írásban a budapesti székhelyű Volánbusz társasággal, illetve szóban a Budapesti Közlekedési Vállalattal (BKV), hogy hétfőtől, a vasutassztrájk idején a budapesti régióban járataikon elfogadják az érvényes dolgozói és tanuló vasúti bérletet - mondta Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója vasárnap a fővárosban.

2008.02.03 19:45MTI

Ha tartós marad a sztrájk, akkor ha kell, pótszolgáltatást rendelnek a Budapesti Közlekedési Vállalattól, illetve a Volánbusz Zrt.-től - mondta el a vezérigazgató. Hozzátette: a többi személyszállító Volán-társasággal hétfőn kezdődnek a tárgyalások helyi szinten a vasúti bérlet elfogadásáról, illetve arról, hogy esetleg autóbuszokat állítsanak be a vonatok helyett.

A sajtótájékoztatón Heinczinger István megerősítette, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete(VDSZSZ)azt követeli, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve 10 százalék többletbérfejlesztést kér a megajánlott 6,9 százalék mellett a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozóinak - a MÁV-START Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV Gépészet Zrt. munkavállalóinak.

A MÁV-társaságoknál bejegyezett 15 szakszervezet közül egyedül a VDSZSZ állt elő "irreális követelésekkel", és folytat sztrájkot - mondta a vezérigazgató, hozzátéve, hogy a MÁV 6,9 százalékos bérfejlesztési ajánlata megfelel az Országos Érdekegyeztető Tanács ajánlásának. Megismételte korábbi álláspontját, hogy nincs jogalapja a VDSZSZ követeléseinek, és esélyt sem lát arra, hogy a túlzott és megalapozatalan bérkövetelésnek eleget tudjanak tenni.

A részletekről szólva a MÁV Zrt. vezérigazgatója kifejtette: a privatizációs törvény nem teszi lehetővé más társaságokban dolgozók számára a kedvezményes tulajdonszerzést, így azt csak a Cargo dolgozóinak ajánlották fel a részvények 5 százaléka erejéig.

A 10 százalékos többletbérköveteléssel kapcsolatban Heinczinger István elmondta: korábbi megállapodásban azért szerepelt a 10 százalékos bérfejlesztés, mert a tevékenység kihelyezésénél a korábbi MÁV-dolgozók elestek juttatásoktól. A most kiszervezett társaságok a MÁV-tulajdonában maradtak és vitték magukkal a kollektív szerződésben rögzített juttatásokat.

Kérdésre válaszolva elmondta: a MÁV-nak a MÁV Cargo privatizációs bevételének felhasználásáról a magyar állammal kell elszámolnia, és nem a szakszervezettel. Megjegyezte: továbbra sem tud olyan írásos megállapodásról, amely alapján a privatizációs bevételéből a Cargo munkatársain kívül másnak is részesednie kellene valamilyen tulajdoni formán keresztül.

Heinczinger István kitért arra, hogy nincs megállapodás az elégséges szolgáltatásról sem, mert a szakszervezet által ajánlott közlekedést elégtelennek ítéli a vasúttársaság.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.