Lesz megoldás a sztrájk alatt
A Volánbusz és a BKV elfogadja a vasúti bérletet
A MÁV-START megállapodott írásban a budapesti székhelyű Volánbusz társasággal, illetve szóban a Budapesti Közlekedési Vállalattal (BKV), hogy hétfőtől, a vasutassztrájk idején a budapesti régióban járataikon elfogadják az érvényes dolgozói és tanuló vasúti bérletet - mondta Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója vasárnap a fővárosban.
2008.02.03 19:45MTIHa tartós marad a sztrájk, akkor ha kell, pótszolgáltatást rendelnek a Budapesti Közlekedési Vállalattól, illetve a Volánbusz Zrt.-től - mondta el a vezérigazgató. Hozzátette: a többi személyszállító Volán-társasággal hétfőn kezdődnek a tárgyalások helyi szinten a vasúti bérlet elfogadásáról, illetve arról, hogy esetleg autóbuszokat állítsanak be a vonatok helyett.
A sajtótájékoztatón Heinczinger István megerősítette, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete(VDSZSZ)azt követeli, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve 10 százalék többletbérfejlesztést kér a megajánlott 6,9 százalék mellett a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozóinak - a MÁV-START Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV Gépészet Zrt. munkavállalóinak.
A MÁV-társaságoknál bejegyezett 15 szakszervezet közül egyedül a VDSZSZ állt elő "irreális követelésekkel", és folytat sztrájkot - mondta a vezérigazgató, hozzátéve, hogy a MÁV 6,9 százalékos bérfejlesztési ajánlata megfelel az Országos Érdekegyeztető Tanács ajánlásának. Megismételte korábbi álláspontját, hogy nincs jogalapja a VDSZSZ követeléseinek, és esélyt sem lát arra, hogy a túlzott és megalapozatalan bérkövetelésnek eleget tudjanak tenni.
A részletekről szólva a MÁV Zrt. vezérigazgatója kifejtette: a privatizációs törvény nem teszi lehetővé más társaságokban dolgozók számára a kedvezményes tulajdonszerzést, így azt csak a Cargo dolgozóinak ajánlották fel a részvények 5 százaléka erejéig.
A 10 százalékos többletbérköveteléssel kapcsolatban Heinczinger István elmondta: korábbi megállapodásban azért szerepelt a 10 százalékos bérfejlesztés, mert a tevékenység kihelyezésénél a korábbi MÁV-dolgozók elestek juttatásoktól. A most kiszervezett társaságok a MÁV-tulajdonában maradtak és vitték magukkal a kollektív szerződésben rögzített juttatásokat.
Kérdésre válaszolva elmondta: a MÁV-nak a MÁV Cargo privatizációs bevételének felhasználásáról a magyar állammal kell elszámolnia, és nem a szakszervezettel. Megjegyezte: továbbra sem tud olyan írásos megállapodásról, amely alapján a privatizációs bevételéből a Cargo munkatársain kívül másnak is részesednie kellene valamilyen tulajdoni formán keresztül.
Heinczinger István kitért arra, hogy nincs megállapodás az elégséges szolgáltatásról sem, mert a szakszervezet által ajánlott közlekedést elégtelennek ítéli a vasúttársaság.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:18 Felborult egy motoros kishajó a Dunán, egy embert még keresnek
- 6:10 Szokatlan jelenségre figyeltek fel a bálványosi Csiszárfürdőn
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 18:34 Higiéniai problémák egy wellness-szállóban, a NAV leengedte a medence vizét
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06