Dugók, útlezárások - ki tudja meddig?

Kaotikus nyár: járhatatlan lesz Budapest

A 4-es metró építése, villamosvágányok felújítása, a Margit híd renoválása és a budai főgyűjtőcsatorna építése miatt jelentős korlátozásokra lehet számítani Pesten és Budán.

2009.03.31 19:50MTI

Jelentős forgalomkorlátozásra számíthatnak idén a Budapesten közlekedők, főként a pesti és a budai belső városrészekben, az európai uniós forrásokból megvalósuló beruházások miatt. A főváros egyes területein kritikussá válhat a közlekedés. 

A 4-es metró és a budai főgyűjtőcsatorna építése, valamint a Margit híd felújítása és a belvárosi fejlesztések, köztük a Budapest Szíve program mellett, számos infrastrukturális beruházás valósul meg, amelyeknek jelentős forgalomkorlátozó hatásuk van – hangzott el a Főpolgármesteri Kabinet keddi ülésén. 

A budai térségben jelentősebb korlátozást a Gellért rakparti villamosvágányok tervezett felújítása jelent majd. Ennek időpontját a főváros költségvetésének és a BKV ez évi beruházási tervének elfogadása után határozzák meg. A belső budai térségben a legnagyobb forgalomzavarást a Margit híd felújítása és a budai főgyűjtőcsatorna építése okozza. 

Az ebben a térségben tervezett egyéb beruházásokat ezért a nyári, kisebb fogalmú időszakra ütemezik. A Margit híd felújítása alatt egyébként szintén végig biztosítják majd a tömegközlekedést, s ennek keretében sűrítik a villamosokat. 

A pesti belvárosban a 4-es metró építése kapcsán kritikus helyzet alakulhat ki a Kálvin téren és a térségében. A Szabadság híd májusi közúti forgalmi megnyitását követően ugyanis a megfelelő kapacitású csatlakozó út hiányában, nem lehet az autóforgalmat az elvárt színvonalon és kapacitással bevezetni a Kiskörútra - állapítja meg Hagyó Miklós. 

A főpolgármester-helyettes jelzi, hogy a Kálvin téri metróállomás záró födéme csak októberre készíthető el, s ezért, illetve a Múzeum körút nyár végéig tervezett átépítése miatt a Kálvin téren a közúti forgalom egyik irányban sem vezethető át. 

Nyáron a villamosforgalom jelentős korlátozásával kétszer egy sáv átvezethető lesz, de a Múzeum körúti építkezés miatt csak jelentősen csökkentett kapacitással. A Belváros észak-déli irányban gyakorlatilag átjárhatatlanná válik Hagyó Miklós a közösségi közlekedés szempontjából különösen kritikusnak tartja a Kecskeméti utca tervezett lezárását a 2-es villamos teljes vonalának üzembe helyezése előtt. 

Ezáltal ugyanis a Belváros észak-déli irányban gyakorlatilag átjárhatatlanná válik. Ezért a Budapest Szíve programhoz kapcsolódó "Főutca"-program beruházója a nyárig csak olyan munkákat végezhet a Kecskeméti utcában, amelyek mellett a forgalom fenntartható.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.