Dugók, útlezárások - ki tudja meddig?
Kaotikus nyár: járhatatlan lesz Budapest
A 4-es metró építése, villamosvágányok felújítása, a Margit híd renoválása és a budai főgyűjtőcsatorna építése miatt jelentős korlátozásokra lehet számítani Pesten és Budán.
2009.03.31 19:50MTIJelentős forgalomkorlátozásra számíthatnak idén a Budapesten közlekedők, főként a pesti és a budai belső városrészekben, az európai uniós forrásokból megvalósuló beruházások miatt. A főváros egyes területein kritikussá válhat a közlekedés.
A 4-es metró és a budai főgyűjtőcsatorna építése, valamint a Margit híd felújítása és a belvárosi fejlesztések, köztük a Budapest Szíve program mellett, számos infrastrukturális beruházás valósul meg, amelyeknek jelentős forgalomkorlátozó hatásuk van – hangzott el a Főpolgármesteri Kabinet keddi ülésén.
A budai térségben jelentősebb korlátozást a Gellért rakparti villamosvágányok tervezett felújítása jelent majd. Ennek időpontját a főváros költségvetésének és a BKV ez évi beruházási tervének elfogadása után határozzák meg. A belső budai térségben a legnagyobb forgalomzavarást a Margit híd felújítása és a budai főgyűjtőcsatorna építése okozza.
Az ebben a térségben tervezett egyéb beruházásokat ezért a nyári, kisebb fogalmú időszakra ütemezik. A Margit híd felújítása alatt egyébként szintén végig biztosítják majd a tömegközlekedést, s ennek keretében sűrítik a villamosokat.
A pesti belvárosban a 4-es metró építése kapcsán kritikus helyzet alakulhat ki a Kálvin téren és a térségében. A Szabadság híd májusi közúti forgalmi megnyitását követően ugyanis a megfelelő kapacitású csatlakozó út hiányában, nem lehet az autóforgalmat az elvárt színvonalon és kapacitással bevezetni a Kiskörútra - állapítja meg Hagyó Miklós.
A főpolgármester-helyettes jelzi, hogy a Kálvin téri metróállomás záró födéme csak októberre készíthető el, s ezért, illetve a Múzeum körút nyár végéig tervezett átépítése miatt a Kálvin téren a közúti forgalom egyik irányban sem vezethető át.
Nyáron a villamosforgalom jelentős korlátozásával kétszer egy sáv átvezethető lesz, de a Múzeum körúti építkezés miatt csak jelentősen csökkentett kapacitással. A Belváros észak-déli irányban gyakorlatilag átjárhatatlanná válik Hagyó Miklós a közösségi közlekedés szempontjából különösen kritikusnak tartja a Kecskeméti utca tervezett lezárását a 2-es villamos teljes vonalának üzembe helyezése előtt.
Ezáltal ugyanis a Belváros észak-déli irányban gyakorlatilag átjárhatatlanná válik. Ezért a Budapest Szíve programhoz kapcsolódó "Főutca"-program beruházója a nyárig csak olyan munkákat végezhet a Kecskeméti utcában, amelyek mellett a forgalom fenntartható.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:39 Húsvét - Ferenc pápa: nincs béke a fegyverkezés leállítása nélkül
- 20:37 Brit harci gépek követtek orosz katonai repülőgépeket a NATO keleti határainak közelében
- 18:35 Az Egyesült Államok több városában tüntetéseket tartottak a Trump-adminisztráció politikája ellen
- 16:34 Húsvét után ismét változékonnyá válik az időjárás
- 14:32 Kigyulladt egy folyami hajó Kongóban, sokan életüket vesztették
- 12:31 Ferenc pápa a szombat esti virrasztás előtt megjelent a Szent Péter-bazilikában
- 10:30 Kilencen sérültek meg az M7-esen a Pázmándnál történt balesetben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06