Hová meneküljenek?
Életveszélybe sodorhatja az utasokat főszellőző híján a 4-es metró?
Egyre több az ellentmondás a 4-es metró meg nem épülő főszellőzőjével kapcsolatban - A városvezetés menekíteni szerette volna rajta keresztül az alagútban rekedő embereket, a tűzoltóság viszont nem számolt ezzel a lehetőséggel.
2008.01.24 08:45Magyar HírlapPillanatnyilag egyvalami biztos a 4-es metró Petzvál utcai alagúti főszellőzőjével kapcsolatban: a főváros nem építi. Az utasok biztonságát szolgáló berendezés elhagyásával kétmilliárd forintot spórol, a környéken élőknek pedig épségben megmarad kedvelt játszóterük.
A Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság tűzmegelőzési osztályának helyettes vezetője, Czeba János a Magyar Hírlapnak azt mondta, a berendezés létesítését nem igényelték a fővárostól. A vonal tervezésekor sem kötötték szakhatósági engedélyhez, így múlt ősszel sem. Ekkor látta elérkezettnek az időt a városvezetés, hogy 18 milliárdot megtakarítva számos felszíni beruházással együtt kihúzza ezt is a költségvetésből. Ha megépítenék, a menekülési út akkor sem a szellőzők vészlépcsőin át a szabadba nyíló ajtókhoz, hanem az állomások felé vinne.

Ezt azért érdemes megemlíteni, mert a főváros üzemeltetéséért felelős Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes (MSZP) tavaly áprilisban többek között a menekítésre hivatkozva érvelt a főszellőző szükségessége mellett. Wintermantel Zsolt (Fidesz) interpellációjára adott válaszában a következőket írja: "Sűrű követés esetén előfordulhat, hogy egy váratlanul szükségessé váló feszültségmentesítést követően a szerelvény bent reked az alagútban… Ekkor az utasok menekítésére van szükség. Ez a műtárgyban kialakított lépcsőkön keresztül történhet meg."
A főszellőzőnek a levegőztetésben is szerepe lehet: "Vész esetén a Petzvál utcai műtárgy felszíni nyílásánál levegőbeszívás történik" – írta Hagyó. A 4-es metró egyetlen állomásközi főszellőzőjét, a Tétényi út és Bocskai út közé tervezték, a leghosszabb 1,4 kilométeres vonalszakaszra. A 2-es metróba négy ilyet építettek, az egyiket szintén a leghosszabb, 1,6 kilométer hosszú Stadionok–Keleti pályaudvar közötti alagútba.
A műszaki tervezés részleteivel kapcsolatban a Magyar Hírlap kereste Keszthelyi Tibort, a Főmterv közelekedés-tervezési igazgatóját, de ő elfoglaltsága miatt ismét nem tudott rendelkezésre állni. A metrót ismerő, neve elhallgatását kérő szakember szerint emberéletek is veszélybe kerülhetnek a főszellőző elhagyása miatt. Azon át friss levegő jut az alagútba, az esetleges balesetet sérülés nélkül átvészelő utasok pedig arra hamarabb tudnak a kijutni.
Kapcsolódó írások:
- Zavarják a 4-es metró építését a Baross téri aluljáró pavilonjai
- Nem épül meg egy szellőző a 4-es metróhoz
- Önkéntes közmunkára hívnak minden fővárosit a "négyes metró barátai"
- Lakos Imre: Budaörsig épül meg a metró
- Távozik a 4-es metró volt projektigazgatója
- A korábbi metróbiztos miatt csúszik az építkezés
- 2008 is a metrógondokról fog szólni
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:18 Felborult egy motoros kishajó a Dunán, egy embert még keresnek
- 6:10 Szokatlan jelenségre figyeltek fel a bálványosi Csiszárfürdőn
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 18:34 Higiéniai problémák egy wellness-szállóban, a NAV leengedte a medence vizét
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06