Fonyód-Badacsonytomaj között közlekedne
Újabb esély a második balatoni kompjárat beindítására
A Fonyód-Badacsonytomaj közötti második balatoni kompjárat megvalósítására - amelyre lehetőség kínálkozik uniós támogatást szerezni - projektcéget alapít a Balatoni Fejlesztési Tanács, a Balatoni Hajózási Zrt. és a két érintett település önkormányzata.
2008.12.04 10:18MTIHorváth Gyula szerint azért indokolt a jelenleg 4-5 milliárd forintosra becsült beruházás megvalósítása, mert tehermentesítené a tó északi partján haladó 71-es főút utóbbi években egyre nagyobb forgalmát. A déli parton kiépült M7-es autópályáról ugyanis ezáltal könnyebben megközelíthetővé válna az északi part.
Az új víziátkelővel akár egy órát is meg lehetne spórolni az észak-dél irányú közlekedésben, csökkentve a gépjárművek által okozott környezetszennyezést, ráadásul újabb turisztikai vonzerőt is jelentene az üdülőövezet számára. A balatoni önkormányzatok tulajdonában lévő hajózási cég vezetője kifejtette, hosszú évek óta tervezik az újabb kompjárat állami vagy uniós támogatással történő megvalósítását, amire eddig csak a projekt részekre bontásával ígérkezett nehezen kivitelezhető lehetőség. Ráadásul a közlekedési tárca előző vezetője a projekt ismerete nélkül elvetette az ötletet, ezért a balatoniak minél előbb szeretnének tárgyalni a kérdésről az új közlekedési miniszterrel. Annál is inkább, mert az NFÜ érintett hatóságának tanácsára van lehetőség a projekt uniós támogatással, egyben történő megvalósítására - hangsúlyozta a vezérigazgató.
Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) KÖZOP (Közlekedési Operatív Program) irányító hatóságának főigazgatója az MTI megkeresésére elmondta, a második balatoni kompjárat megvalósítása érdekes és jó projektnek ígérkezik, amelynek van esélye uniós támogatást szerezni a KÖZOP által prioritásként kezelt környezetkímélő közösségi közlekedés kategóriában. A pályázatíróknak igazolniuk kell az új kompjárat környezeti hasznát, egyebek közt, hogy a szállított gépjárművekkel jelentősen csökkenhet az üdülőkörzetben a széndioxid-terhelés, vagyis a környezeti kár. "A balatoniaknál van most a labda" - fogalmazott a főigazgató, aki szerint, ha megfelelő kérelmet tudnak összeállítani, és azt az érintett minisztériumok is támogathatónak tartják, akkor 25 millió euró (vagyis 6 milliárd forintos) költség alatt az irányító hatóság dönt róla, afölötti értékhatár esetében pedig Brüsszelbe továbbítják a pályázatot.
A program kedvező elbírálás esetén 85 százalékos uniós támogatásban részesülhet, és a tervezéshez szükséges közel 200 millió forintos költségét is uniós forrásból fedezheti. A legoptimálisabb esetben jövő őszre történhet meg a projekt jóváhagyása, és válhat a támogatási keret lehívhatóvá - mondta Szalóki Flórián.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:18 Felborult egy motoros kishajó a Dunán, egy embert még keresnek
- 6:10 Szokatlan jelenségre figyeltek fel a bálványosi Csiszárfürdőn
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 18:34 Higiéniai problémák egy wellness-szállóban, a NAV leengedte a medence vizét
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06