Útdíj
Levegő Munkacsoport: nem kifizetődő az M0-ás díjmentességének megszüntetése
Ezen útszakaszok fizetőssé tétele szerintük növelné az alsóbbrendű utak forgalmát, és így a környezetszennyezést. Kiemelik, hogy ezeken az utakon a jelenleginél jóval több dugó alakulna ki, amelynek a légszennyezés mellett számos más kedvezőtlen hatása lenne, mint például a betegek kezelése vagy a kieső munkaidő.
2014.12.12 14:51MTIA Levegő Munkacsoport szerint egyáltalán nem lenne kifizetődő az M0-s egyes szakaszainak és a fővárosi autópálya-bevezetők díjmentességének megszüntetése, ezért a szervezet arra kéri a kormányt, hogy vizsgálja felül ezzel kapcsolatos terveit.
A Levegő Munkacsoport Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek az M0-s fizetőssé tételével kapcsolatban írt levelet, amelyet pénteken az MTI-nek is eljuttatott. Ezen útszakaszok fizetőssé tétele szerintük növelné az alsóbbrendű utak forgalmát, és így a környezetszennyezést.
Kiemelik, hogy ezeken az utakon a jelenleginél jóval több dugó alakulna ki, amelynek a légszennyezés mellett számos más kedvezőtlen hatása lenne, mint például a betegek kezelése vagy a kieső munkaidő. Ezek költsége nagyobb lenne, mint amennyit a díjbevétel hozna az érintett szakaszokon.
A Levegő Munkacsoport a közúti fuvarozói szervezetekkel egyetértésben azt javasolja, hogy a tehergépkocsik útdíját a jelenleginél jóval erősebben differenciálják a járművek károsanyag-kibocsátási besorolása alapján. Szerintük ez segítene abban, hogy gyorsabban megtérüljön a tehergépkocsi-tulajdonosok számára flottájuk megújítása, vagyis a legkorszerűbb alacsonyabb kibocsátású teherautókra való áttérés.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a héten közölte, hogy a körgyűrű M5-ös autópálya és M4-es autóút (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával lesznek használhatók. Így az azonos szolgáltatási színvonalú utak használatáért az ország minden részében egyformán kell fizetniük a járművezetőknek.
Mivel az M0-s körgyűrű egyes elemei uniós forrásból épültek vagy újultak meg, ezeken a szakaszokon a díj bevezetését az EU támogatási szabályai nem teszik lehetővé, érvelt a minisztérium. A Levegő Munkacsoport Varga Mihálynak írt levelében kifejtette: "ilyen nagy horderejű, emberek százezreit érintő döntések meghozatala előtt a kormánynak kötelessége, hogy átfogó elemzést készíttessen a várható hatásokról, azt hozza nyilvánosságra, és kérje ki az érintettek véleményét.
Kérjük, hogy amennyiben létezik ilyen elemzés, azt szíveskedjenek nyilvánosságra hozni, majd társadalmi párbeszédet kezdeményezni a tervezetről".
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:27 Elhunyt Ferenc pápa
- 6:40 Kínai áttörés a haditechnikában - újtípusú robbanószert teszteltek élesben
- 22:39 Húsvét - Ferenc pápa: nincs béke a fegyverkezés leállítása nélkül
- 20:37 Brit harci gépek követtek orosz katonai repülőgépeket a NATO keleti határainak közelében
- 18:35 Az Egyesült Államok több városában tüntetéseket tartottak a Trump-adminisztráció politikája ellen
- 16:34 Húsvét után ismét változékonnyá válik az időjárás
- 14:32 Kigyulladt egy folyami hajó Kongóban, sokan életüket vesztették
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06