Visszaélések

3,5 milliós bírságot kapott az EZO.TV

13 és fél millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az EZO-TV-t a jósműsoraival kapcsolatban feltárt visszaélések miatt.

2013.12.09 16:58Havariapress

A versenyhatóság megállapítása szerint, hogy a kérdéses műsorokban, az ott elhangzó közlések ellenére a betelefonálók nem vagy nem egyből kerültek adásba, ugyanakkor a vállalkozás agresszíven ösztönözte betelefonálásra a nézőket, és megsértette a szakmai gondosság követelményét is.

A Gazdasági Versenyhivatal egyebek közt azt vizsgálta a több televíziós csatornán sugárzott EZO.TV című műsorával kapcsolatban, hogy a műsorba, illetve a kiválasztott jóshoz történő bekapcsolás esélyeiről megfelelő tájékoztatást kaptak-e fogyasztók, illetve hogy a műsorban adott tájékoztatások nem ösztönzik-e a nézőket megtévesztő módon, vagy agresszíven a betelefonálásra.

A vizsgálat során a GVH megállapította, hogy a műsorvezető és a műsorban megjelenő szöveges tájékoztatások, szisztematikusan, folyamatosan azt az üzenetet közvetítik a fogyasztók felé, hogy éppen egyetlen néző sincs a vonalban, így telefonálás esetén azonnal segítséget kaphatnak aktuális problémáikra.

A kihagyhatatlan, visszautasíthatatlan segítséget hangsúlyozó kifejezésekkel sürgetően arra ösztönözték a fogyasztókat, hogy azonnal telefonáljanak ám arra nem hívták fel a figyelmet, hogy a telefonhívás nem garantálja a közvetlen műsorba kapcsolást, és azt sem, hogy a kiválasztott jóshoz kerülnek.

A nézők arról sem kaptak tájékoztatást, hogy a várakozás időtartamát és a bekapcsolásra nem kerülő hívásokat is kiszámlázzák, miközben a várakozás alatt jellemzően elhangzott a kérem tartsa a vonalat üzenet, ami várakozásra ösztönözte a telefonálókat.

A GVH megállapítása szerint a vállalkozás az EZO.TV című műsorban nyújtott jóslási szolgáltatással a díjköteles várakozás és a kiválasztottól eltérő jós lehetséges kapcsolása révén a szakmai gondosság követelményét megsértette, valamint agresszíven ösztönözte betelefonálásra a fogyasztókat.

A GVH ezért 13.500.000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra; a bírság kiszabásánál súlyosító körülményként értékelték, hogy a széleskörű tájékoztatásokkal elért fogyasztói kör sérülékenynek tekinthető.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.