Megy a gőzös, megy a gőzös
Felújított gőzmozdonyt és nosztalgia vasúti kocsikat avattak fel
Nosztalgia vonatozással ünnepelték és avatták fel péntek este a magyar gőzmozdonygyártás legendás járművét, a 424.247-es gőzmozdonyt - becenevén "Bivaly" -, valamint az Aba I. osztályú párnás és Caü III. osztályú fapados vasúti kocsikat Budapesten.
2013.11.23 07:30MTI
A MÁV Zrt. és leányvállalata, a MÁV Nosztalgia Kft. "Újra robog a 424-es!" rendezvényén Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter hangsúlyozta: a kormány a magyar vasút fejlesztése mellett az értékek megőrzését is alapvető stratégiai eszköznek tekinti.
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a magyar ipar büszkesége a 424.247-es gőzmozdony, amely most ismét a síneken közlekedik, amihez sok munkára, pénzre volt szükség.
A Keleti pályaudvaron tartott ünnepségen Németh Lászlóné elmondta: a személyszállítási törvényben rögzítették, hogy az egyéni közlekedéssel szemben a közösségi közlekedést illeti az elsőbbség, a hosszú távú utazásoknál ez a kötöttpályás közlekedésé, vagyis a vasúté.
A nemzeti fejlesztési miniszter emlékeztetett arra, hogy a kormány 2010-ben 330 milliárd forint adósságteherrel vette át a MÁV-ot, és ez az elmúlt három évben 60 milliárddal csökkent úgy, hogy mindez nem járt elbocsátásokkal, megszorításokkal.
Az évtizedek alatt felhalmozódott lemaradást nem lehet két-három év alatt behozni, de a változás megkezdődött, az ország jobb teljesítménye a vasúti közlekedésben is megmutatkozik - jelentette ki Németh Lászlóné.
Dávid Ilona szólt arról, hogy lendületet vettek a vasúti fejlesztések, jövőre korszerű motorvonatok, saját fejlesztésű IC-kocsik állnak forgalomba, és megújulnak a jegykiadás eszközei.
Az elnök-vezérigazgató elismeréssel szólt az Istvántelki Járműjavítóban dolgozó 11 műszaki szakember munkájáról, akik részt vettek a gőzmozdony felújításában, és vezérigazgatói dicséretet adott át Szögyéni Marcell lakatosnak.
A MÁV Zrt. és a MÁV Nosztalgia közös közleménye szerint a felújított 424.247-es gőzmozdonyt 1954-ben gyártották a Ganz-MÁVAG-ban. Az Istvántelki Járműjavító 11 műszaki szakembere állította ismét üzembe, miután szinte minden alkatrészt, köztük a kazánt is felújítottak.
A 424-es egy legendás járműtípus, egykor a magyar ipar büszkesége volt. A magyar gőzmozdonyok közül a 424-es volt a legismertebb, 1958-ig összesen 514 darabot gyártottak, ebből 149-et külföldi megrendelésre. Ezek a gőzmozdonyok az 1920-as évektől a személyvonati gőzvontatás 1984-es megszűnéséig voltak szolgálatban, jelenleg újra egy üzemképes példányt közlekedik nosztalgia célokból - olvasható a közös közleményben.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:27 Elhunyt Ferenc pápa
- 6:40 Kínai áttörés a haditechnikában - újtípusú robbanószert teszteltek élesben
- 22:39 Húsvét - Ferenc pápa: nincs béke a fegyverkezés leállítása nélkül
- 20:37 Brit harci gépek követtek orosz katonai repülőgépeket a NATO keleti határainak közelében
- 18:35 Az Egyesült Államok több városában tüntetéseket tartottak a Trump-adminisztráció politikája ellen
- 16:34 Húsvét után ismét változékonnyá válik az időjárás
- 14:32 Kigyulladt egy folyami hajó Kongóban, sokan életüket vesztették
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06