Alaposan megvadították az 1-es M Coupét
Még 5 másodperc sem kell a 100-hoz: itt a legkisebb új BMW!
Minden kiderült a legkisebb, kompakt méretű M-es BMW-ről, az 1-es M Coupéról. Ezzel az autóval immár a BMW legkisebb modellsorozatának is van extrém sportos modellje. A kiszélesített, leültetett, és agresszív bodykittel ellátott, alaposan megvadított 1M motorja 340 lóerős, amivel 4,9 másodperc alatt gyorsul fel százra.
2010.12.11 09:32autoblog.hu - Fotó: worldcarfansA 4380 mm hosszú és 1420 mm magas 1M Coupéról ordít a teljesítmény. Messziről is fenyegetést kelt. 55 mm-rel szélesebb a 135i Coupénál; az 1,8 méteres szélesség különösen hátulnézetből hatásos. Az 1M formája szerintem telitalálat, remekül néz ki.
A három légbeömlő nyílással kirakott első lökhárító az eddigi M-es darabok újragondolása, s amellett, hogy ütős formája van, az első tengelyre ható felhajtóerőt is csökkenti.
Nagyon izmossá teszik az autót a kiszélesített sárvédők, no és persze a bennük lakó hatalmas, 19 col átmérőjű és elöl 9, hátul 10 hüvelyk széles Y-küllős M-kerekek, amelyekre 245/35 és 265/35 méretű abroncsokat húztak.
Az első sárvédőkről nem hiányzik a krómozott „pálca", amely irányjelzőt és M-logót is magában foglal. A külső tükrök alakjukat tekintve megegyeznek az M3-as modellen láthatókkal.

Ahogy az 1M frontrésze, úgy a fara is nyomot hagy az emberben. Innen még szélesebbnek látszik az autó, s a piros búra alá költöztetett, L-alakú hátsó fényforrások, a fekete diffúzor-szerű elemmel kiemelt négy krómozott kipufogóvég, valamint a csomagtértetővel egybedolgozott légterelő szárny is együtt nagyon hatásosak.
Az 1M Coupét alpinfehér, zafirfekete metál és a különleges Valencia narancs színben lehet majd kérni.
A géptető alatt a BMW díjnyertes, közvetlen befecskendezéses és duplaturbós 3 literes sorhatos benzinmotorját találjuk, amelyet M-es kezelésben részesítettek.
Teljesítménye 5900-as fordulatszámon leadott 340 lóerő, nyomatéka pedig 450 Nm, amely 1500-as és 4500-as főtengely-fordulat között folyamatosan jelen van. Padlógáznál túltöltésre is képes a motor, ekkor 500 newtonméter áll a pilóta szolgálatába.

Mivel két kisméretű turbófeltöltő pumpálja a levegőt a hengerekbe, alacsony fordulatszámon is aktívak és spontán reagálnak. Álló helyzetből 4,9 másodperc alatt jut fel a másfél tonnás 1M Coupe százra, a 200-as osztást pedig 17,3 másodperc alatt éri el a mutató.
A végsebességet elektronika korlátozza 250 km/órában. Eközben az Efficient Dynamics jellemzőknek köszönhetően csupán 9,6 litert fogyaszt átlagosan és 224 gramm széndioxidot bocsát ki kilométerenként az autó.
Jó hír a klasszikus megoldásokat kedvelőknek, hogy a pilóta hatfokozatú manuális váltóval pakolgathatja a fokozatokat. Egy M-es BMW minden porcikája nagy teljesítményre tervezett és bírja a fokozott igénybevételt is, nincs ez másként az új 1-es M kupénál sem.
A teljes egészében alumíniumból készült felfüggesztési rendszer több eleme az M3-astól érkezett és módosított formában került bele az autóba. A tesztelést a Nürburgring Nordschleifén végezték, így az 1M Coupe legalább olyan, ha nem fokozottabb élményt fog nyújtani, mint nagyobb testvére. Galéria megtekintése

A BMW 1M-en alapfelszerelés a variálható M differenciálmű, amely a két hátsó kerék forgási sebességének különbségét figyeli és ha kell, a másodperc törtrésze alatt több nyomatékot irányít az egyikre. A 100%-ig zárható szerkezet csúszós úton és kanyarokból való kigyorsításkor is jó szolgálatot tesz.
Lassításkor sem vall szégyent az autó, az 1M fékrendszere még állandó, nagy terhelés alatt is megbízhatóan fog. Belső hűtésű, perforált tárcsái elöl 36, hátul 35 centi átmérőjűek.
Ha a sofőrnek mókázni támad kedve, elég bekapcsolnia az M Dynamic módot (MDM), amely kitolja a DSC beavatkozások idejét. Ilyenkor kontrollált farolásokra van lehetőség, de hóban vagy homokon való elinduláskor is érdemes az MDM-et használni.

Az 1-es sorozat csúcsmodellje exkluzív berendezésű kabinjáról is felismerhető. Karakteres M cockpit, modell specifikus színek és anyagok, valamint egyedi sportülések jellemzik.
A fekete sportbőrbe és Alcantarába öltöztetett belteret narancs szegélyvarrással tették izgalmasabbá. Gyönyörűek a szarvasbőrrel kárpitozott ajtóbelsők, továbbá a szintén Alcantarával varrott műszerárnyékoló, tető, kézifékkar- és váltózsák.
Az M-es sportkormány karimáján a bajor márka sportosztályának színei jelennek meg, s az i-re a pontot az M-logós küszöblécek és a rozsdamentes lábtartó teszik fel. Az 1M iDrive rendszerének érdekessége, hogy nemcsak az Apple iPhone és iPod készülékeket képes menüből kezelni, hanem a BlackBerry okostelefonokat is.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:18 Felborult egy motoros kishajó a Dunán, egy embert még keresnek
- 6:10 Szokatlan jelenségre figyeltek fel a bálványosi Csiszárfürdőn
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 18:34 Higiéniai problémák egy wellness-szállóban, a NAV leengedte a medence vizét
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06