Frankfurtban mutatta meg magát
A várva várt ismerős ismeretlen: Skoda Superb Combi!
A ?koda a Frankfurti Nemzetközi Autószalon (IAA) alkalmával bemutatta a már sokak által várt Superb Combi modellt.
2009.09.22 13:28autoblog.huA jármű egyike a leghatalmasabb puttonyosoknak, több mint 4,8 méter hosszú, s ahogy elvárható, átlagon felüli szállítási képességgel rendelkezik.
A Superb kombi csomagtere alaphelyzetben is 633 literes, ám akár 1865 literig bővíthető. Motorpalettája megegyezik a Superb limuzinéval, s összkerékhajtással is rendelhető.
Az új Superb Combi hosszúsága 4838, szélessége 1817, míg magassága 1481 milliméter. Utóbbi az eloxált vagy fekete kivitelű tetősíneket is figyelembe véve, összesen 1510 milliméterre adódik.
Az újdonság csomagtartója alaphelyzetben is 633 literes, ám a hátsó ülések síkba döntésével már 1865 liternyi hellyel lehet számolni.
Rendelhető elektromos csomagtér-ajtó és csomagtér feletti roló mozgatás; utóbbi a csomagtér-ajtó nyitásakor automatikusan középső állásába mozdulva kínál nagyobb szabad rakodófelületet.
A magasított csomagtér-padlózat variálható, a terjedelmes és nehéz csomagok pakolását jelentősen megkönnyítve például a hátsó lökhárító fölé is kihúzható.
A biztonságos csomagrögzítésről a csomagtartó alumíniumsínjeinek, hálóinak és kampóinak együttese gondoskodik.
Emellett egy sor praktikus kiegészítő is rendelhető a Superb kombihoz, mint például az alsó csomagtér-padlóra szerelhető kerékpártartó.
Ötletes és hasznos felszerelés a csomagtér bal oldalán helyet kapott világítóegység, amely kis akkumulátorról működik és igény szerint egyszerűen kiemelhető töltőként is funkcionáló aljzatából.
Energiatakarékos LED világító egységeivel zseblámpaként is használható, amely beépített mágnese segítségével - például kerékcsere során - a karosszéria felületén is rögzíthető.
Első ízben jelenik meg valamely ?koda modell kínálatában a kulcsnélküli nyitás és indítás funkciót kínáló KESSY rendszer.
Itt a kulcsdobozba épített transzponder veszi fel a kapcsolatot a jármű adóegységével, s a kilincsek érintésére működésbe hozza a zárszerkezetet. A jármű zárása szintén kulcs vagy rádióhullámú távirányító használata nélkül is lehetséges, elegendő ehhez csupán a kilincs gombját megnyomni.
A motor a kormányoszloptól jobbra található gomb segítségével indítható és állítható le.
Akárcsak a Superb Limousine, az új Superb Combi szintén kínál hegymeneti elindulási asszisztens funkciót (Hill Hold Control; HHC).
Az elektronikus menetstabilizáló rendszert (ESP) a vontatmánystabilizáló funkció (Trailer Stability Assist; TSA) bővíti tovább, mivel az új Superb Combi 2,0 TDI CR DPF 170 LE 4×4 és 3,6 FSI V6 260 LE 4×4 változata akár 2000 kilogramm össztömegű utánfutót is vontathat.
Az új Superb kombi motorválasztéka a Superb limuzin palettájának felel meg, amelyen három benzines és két dízelmotor sorakozik. A 2.0 TDI PD dízelmotor teljesítménye 140 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 1800-as fordulatszámtól 320 newtonméter, s hatfokozatú manuális vagy ugyancsak hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós DSG váltóművel kombinálható.
A dízel duó erősebbik tagja a közös nyomócsöves 2.0 TDI, amely 170 LE teljesítményt és 350 newtonméter csúcsnyomatékot produkál (1750 ford./perctől).
Ez az aggregát alapkivitelben ugyancsak hatfokozatú kézi váltóval kapható, de a hatfokozatú DSG konstrukció opcióként ez esetben is rendelkezésre áll.

A benzinesek választékát a négyhengeres, 1,4 literes TSI erőforrás nyitja, amely szerény lökettérfogata ellenére is jól mozgatja a nagytestű kombit. 125 lóerőt és 200 Nm nyomatékot kínál, utóbbit már az 1500 és 4000 percenkénti fordulatszám közötti tartományban.
Hatfokozatú kézi váltó tartozik hozzá. Az 1,4-es után következik az 1,8 TSI, 160 lóerővel és 250 newtonméteres nyomatékkal (1500-4500 ford./perc között). A váltó itt is hatgangos, s DSG is választható.
A benzines csúcsmotor a 260 lóerős 3,6 literes FSI, amely kizárólag hatsebességes DSG szerkezettel és négykerék-hajtással érhető el.
Az első és a hátsó kerekek közötti nyomatékelosztás aránya a pillanatnyi menethelyzet függvényében változik, elektronikus szabályozását az immár negyedik generációs Haldex-tengelykapcsoló végzi.
Normál tapadási feltételek mellett a motor forgatónyomatékának 96 százaléka az első kerekekre irányul.
Az összkerékhajtás az 1,8 TSI, illetve a 2,0 TDI CR változatokhoz opcióként rendelhető.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:39 Húsvét - Ferenc pápa: nincs béke a fegyverkezés leállítása nélkül
- 20:37 Brit harci gépek követtek orosz katonai repülőgépeket a NATO keleti határainak közelében
- 18:35 Az Egyesült Államok több városában tüntetéseket tartottak a Trump-adminisztráció politikája ellen
- 16:34 Húsvét után ismét változékonnyá válik az időjárás
- 14:32 Kigyulladt egy folyami hajó Kongóban, sokan életüket vesztették
- 12:31 Ferenc pápa a szombat esti virrasztás előtt megjelent a Szent Péter-bazilikában
- 10:30 Kilencen sérültek meg az M7-esen a Pázmándnál történt balesetben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06