A Skoda a legkelendőbb márka

100.000-rel kevesebb autó fogyott az első negyedévben

A JATO Dynamics, a világ vezető autóipari adat- és intelligencia szállítójának legfrissebb jelentése szerint a Közép- és Kelet-európai új autó piac 31.8%-ot (100,526 db-ot) esett vissza az idei év első három hónapjában a tavalyi év azonos időszakához képest.

2009.05.13 08:20JATO

Bár e régió számai mindig is eltörpültek a nyugat-európai piacok volumeneihez képest, az elmúlt években igen ígéretes és dinamikus növekedésnek lehettünk szemtanúi, többnyire a régió országainak EU csatlakozását követően,” nyilatkozza David Di Girolamo, a JATO Consult Üzletág Vezetője. “A világszerte kialakult autóipari krízis igen mélyen megérintette a régiót, aholis egyes piacokon az eladások visszaesésének mértéke eléri a 74%-ot a tavalyi év számaihoz képest. Mindenesetre 12 hónap alatt elveszíteni a korábbi volumen ¾-ét döbbenetes átrendeződésről árulkodik.”

Márka toplista

A márkák versenyében az év első 3 hónapjában a Skoda lett a régió listavezetője, 25,012 eladott autóval. Ez a szám 34.5%-kal marad el a Skodánál a tavalyi év azonos időszakának eredményeitől. A Volkswagen a második (-29.9%), utána következik a Ford (-23.9%), az Opel (-37.4%), a Renault (-30.2%). Egyedül a Hyundai-nak sikerült a top 10-ből a volumen növelés, náluk ugyanis 43 db-bal (+0.4%-kal) több autó kelt el eddig az idén, mint a tavalyi év azonos időszakában.

Modell Toplista

Az év első három hónapjában a Skoda Octavia bizonyult a régió legközkedveltebb modelljének 11,900 db-os eladással, ami 26.5%-kal maradt el a modell tavalyi első negyedéves eredményeitől. A második helyet a Skoda Fabia szerezte meg (-45.8%), őt követi az Opel Astra (-31.4%), a Dacia Logan (-69.5%) és a Ford Focus (-34.5%). A top tizes modell lista egy szereplőjének sem sikerült volumenét megnövelni a tavalyi év azonos időszakához képest.

Régiós összefoglaló

Mint ahogy a legkelendőbb modelleknek sem sikerült növekedést produkálni az első negyedévben, úgy a régió országai egytől egyig áldozátául estek a gazdasági hanyatlás következtében kialakult kereslet csökkenésnek. Lengyelország magasan a régió legerősebb piacánal bizonyult az év első három hónapjában 76,040 db-os új autó eladással (-9.2%). A lengyeleket egy kisebb szakadék után a csehek követik 36,820-as darabszámmal (-13.9%). A top ötben még Románia (-56%), Magyarország (-43.5%) és Szlovénia (-22.1%) kaptak helyet.

A legnagyobb mértékű csökkenést százalékosan a lettek szenvedték el, aholis a piac 74.7%-kal esett vissza a tavalyi év azonos időszakához képest. A volumen visszaesés darabszámokban mérve pedig Romániában volt a legerőteljesebb, ahol 37,747 db-bal fogyott kevesebb autó, mint az előző év első három hónapjában.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.