Nem csak jó, de dögös is
Mitsubishi Lancer 1.8 VVT Invite - Kistesó
A most kapható Lancer bemutatásáig a Mitsubishi csak jó autókat gyártott. Az új Lancerrel a különc japán cég a dögösséget is felvette repertoárjába.
2009.05.06 19:43rukko.huAtletikus könnyedséggel veszi az akadályokat
A Lancer alfeléről az első benyomásom csendessége és komfortossága volt. Ilyen jól csillapító futómű egy sportszedánba? – tettem fel a kérdést. Vizsgáljuk meg tüzetesebben! A Demszky-adta városi tesztpályán (Budapest útjai) csendes a futás, jó a gördülési komfort, a néma motorral az egész autó nagyon csendes. A csillapítás hasonlóan viselkedik a Colthoz, hirtelen kormánymozdulatra billen egyet, majd kitámaszt – ez a mértékkel vegyített lágyság hozadéka, ami kellő mértékű feszességgel keveredik a meggyőző stabilitás érdekében.
Nem repülőszőnyeg, de a már méltatott zajcsillapításnak köszönhetően is ügyesen kiszűri a gödröket, egyenetlenséget és lukakat, az autó egész mechanikájára jellemző atletikus könnyedséggel veszi az akadályokat. Mindig érezni tehát az úthibákat, különösen az élesebb kátyúkat, csatornafedeleket, de a hullámokon (VI. kerület, itt igazán komfortos), síneken, zötykölődős helyeken és toldozott-foldozott apró-kátyú mezőkön (például Káposztásmegyer útjain) nyugodtan és csöndesen, rázkódás és zötykölődés nélkül gurulhatunk keresztül. A felfüggesztés komfortosan feszes hangolású, és a sorrendnek jelentősége van.
A Mitsubishi a villamossínek királya. Ezen felbátorodva nagyobb erővel kezdtünk rossz burkolatot keresni. A Thököly-teszten már nem szerepelt kiemelkedően Lancerünk. A nagyobb csatornafedeleken dobbant, a lukakkal tarkított macskakő rezgéseket kelt a kormányon és az ülésen, néha még a műanyagok is kifejezték nemtetszésüket. Ebben a számban a Lancer elmarad az eddig legjobbnak ítélt Golftól.
A kormányzás kellemesen könnyű a jó fogású, bőrözött volánnal, de nem túlszervósított. Több mint három fordulattal a végállások között nem a közvetlenség mintája, és visszajelzéseiben is szerénykedik, előbb jelzi a műszerfal az elforgó kereket, mint a kormány karimája. Az autó ezzel együtt fordulékony és pontosan irányítható, ha némileg bizonytalan is a kormányérzet, amiért a nagy áttételezés okolható.
Kiérve az M1-re igen erős, viharos oldalszél fogadott, amire a Lancer valamelyest érzékenynek mutatkozott. Nagy sebességnél még hirtelen rángatásra sem destabilizálódott tesztautónk, a válasz csak mérsékelt dőlés volt. A sebesség növelésével úgy tűnik, csökken a komfort, a keresztbordákon – mint eddig minden autó – zökken és zörren a Lancer is. A nagysebességű teszt után utunkat jól ismert, kanyargós, dimbes-dombos utakon folytattuk tesztpályánk felé. A kormány ezeken az utakon is megfelelő rásegítéssel dolgozik, pontos, de középállásban megmarad a leheletnyi bizonytalansága, nem annyira direkt, mint a legjobbak, és kissé elszigeteli az utat a sofőrtől.
A jó csillapítás megmarad, komfortosan a rugózás, nem túl forszírozott kanyarokban enyhe alulkormányzottság, mérsékelt karosszériadőlés és biztonságos stabilitás kísér végig. A sebesség fokozásával, a burkolat romlásával természetesen veszítünk valamit a komfortból, az utasok is megérzik a huplikat. A fék minden körülmények között jól adagolható, minimális a pedál holt útja, a fékerő meggyőző.

A tesztpályán a Lancer kitűnő eredményeket produkált (lsd.: műszaki adatok). A körpályán ESP nélkül mutatott jobb eredményt, vele kevésbé csúszott az eleje, viselkedése határozottan alulkormányzott, az elektronika kemény kézzel teszi helyre az elbóklászó kerekeket. A kocsi védőhálóval vagy nélküle egyaránt stabil, bolondbiztos. A szlalom eredménye ugyancsak kiemelkedő, ESP nélkül gyorsabb.
A Lancer nyugodt egykedvűséggel hajszolta az íveket, nem okozott különösebb élvezetet. A pályáról visszatérve terveztük bevetni a komolyabb kihívásokkal kecsegtető hegyi szakaszokat, de a nyári gumik és a derült égből támadt hóvihar kombója jókorát köpött a levesünkbe. Így kénytelenek voltunk a lefelé vezető útvonalon visszaiszkolni a menedéket adó városba.
Eddigi benyomásaim alapján a Lancer valószínűleg a sportos kanyarhajhászás során is stabilan és biztonságosan viselkedett volna, remek motorja pedig muzsika lett volna a fülnek, és kellemes bizsergés a gyomornak.
![]() | [4/4] | |
|
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:39 Húsvét - Ferenc pápa: nincs béke a fegyverkezés leállítása nélkül
- 20:37 Brit harci gépek követtek orosz katonai repülőgépeket a NATO keleti határainak közelében
- 18:35 Az Egyesült Államok több városában tüntetéseket tartottak a Trump-adminisztráció politikája ellen
- 16:34 Húsvét után ismét változékonnyá válik az időjárás
- 14:32 Kigyulladt egy folyami hajó Kongóban, sokan életüket vesztették
- 12:31 Ferenc pápa a szombat esti virrasztás előtt megjelent a Szent Péter-bazilikában
- 10:30 Kilencen sérültek meg az M7-esen a Pázmándnál történt balesetben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06