Új kocsik a föld alatt
Megérkeztek az első Alstom metrókocsik
Az Altstom által gyártott modern metrószerelvények heteken belül megkezdik hazai próbafutásukat a BKV Zrt. tesztpályáján.
2009.01.29 13:05ma.hu
Az éjszaka folyamán megérkezett Budapestre az Alstom Transport által az M2 metróvonalára gyártott első két METROPOLIS metrókocsi, amelyet holnap egy, pénteken pedig további két kocsi leszállítása követ. Az 5 hatalmas metrókocsi speciális szállítójárműveken érkezik a Fővárosba az Alstom Transport katowice-i gyárából. Utazásuk során a metrókocsik összesen mintegy 700 km-t tesznek meg maximum 20 km / órás sebességgel haladva "célállomásuk felé".
Az 5 METROPOLIS metrókocsi megérkezését valamint a hazai tesztprogram elfogadását követően, a szakemberek a BKV Zrt. próbapályáján kezdik meg a szerelvény fék- és áramellátó rendszerének tesztelését. Az öt kocsiból álló jármű összeszerelését követően - február elején - a két társaság bemutatja a prototípus METROPOLIST a nagyközönségnek is, valamint hamarosan ismerteti a további szerelvények szállítási ütemtervét.
Az Alstom Transport és a BKV Zrt. 2006. május 30-án írta alá a budapesti M2 vonal és a most épülő M4 vonal új metrójárműveinek tervezésére, gyártására és szállítására vonatkozó szerződéseket. A megállapodás értelmében az Alstom Transport összesen 170 METROPOLIS metrókocsit szállít Budapestre, amelyből 22, egyenként 5 kocsiból álló korszerű szerelvény az M2 metróvonalon váltja majd fel a jelenleg használt elöregedett járműparkot.

Az új Budapesti metrókat Franciaországban tervezték, különlegességük pedig az, hogy frontjuk desing-ját a Millenniumi földalatti szerelvényeinek frontjának stílusjegyei ihlették. Az új szerelvények főbb részegységei Franciaországban készülnek, a kocsiszekrények gyártását és az összeszerelését az Alstom lengyelországi gyárában, Katowicében végzik.
Az egyenként 20 méter hosszú, 3,1 méter magas 32 tonnás és mintegy 200 utas befogadására alkalmas metrókocsik Katowicéből Budapestre szállítása nem egyszerű feladat. A metrókocsikat szállító speciális tréler a 700 km-es út során csak maximum 20 km / órás sebességgel haladhat, el kell kerülnie az alacsony építésű hidakat, a belógó felsővezetékeket, az útjában lévő közlekedési táblákat pedig le kell szerelni.

Az új, teljes egészében végigjárható, ultramodern szerelvényekkel való utazás egyedülálló élményt jelent majd a budapesti utazóközönségnek. Az Alstom Transport által gyártott új budapesti metrók kényelmes belső kialakítása, modern világítási rendszere, az alkalmazott színek és a felhasznált anyagok meleg tónusai nemcsak kellemes és pihentető atmoszférát teremtenek, de egyben tágas és kellemes környezetet is biztosítanak az utazáshoz. Az utasok kényelmét a beépített légkondicionálás, és kitűnő hangszigetelés, biztonságukat pedig a legmodernebb utas-tájékoztató rendszer szolgálja majd.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:27 Elhunyt Ferenc pápa
- 6:40 Kínai áttörés a haditechnikában - újtípusú robbanószert teszteltek élesben
- 22:39 Húsvét - Ferenc pápa: nincs béke a fegyverkezés leállítása nélkül
- 20:37 Brit harci gépek követtek orosz katonai repülőgépeket a NATO keleti határainak közelében
- 18:35 Az Egyesült Államok több városában tüntetéseket tartottak a Trump-adminisztráció politikája ellen
- 16:34 Húsvét után ismét változékonnyá válik az időjárás
- 14:32 Kigyulladt egy folyami hajó Kongóban, sokan életüket vesztették
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06