Valóságos termékoffenzíva a VW-től
Izgalmas Volkswagen premierek Bolognában
A Volkswagen a december eleji Bolognai Autókiállítás alkalmával ismét újdonságok egész sorával jelent meg, ahol három világ-, egy olasz, illetve egy kiállítási premiert ünnepelt.
2008.12.18 09:26ma.huA Volkswagen a december eleji Bolognai Autókiállítás alkalmával ismét újdonságok egész sorával jelent meg, ahol három világ-, egy olasz, illetve egy kiállítási premiert ünnepelt. Mindössze két hónappal az új Golf piaci bevezetését, illetve két héttel a Touareg és a Jetta teljesen új fejlesztésű Clean Diesel generációjának amerikai egyesült államokbeli bemutatóját követően ezek a premierek valóságos termékoffenzívaként hatnak.
Az új Golf Plus, a közvetlenül a versenysportból származó Scirocco Studie R, valamint a rendkívül gazdaságos és csekély károsanyag-kibocsátású, gáz- és benzinüzemű Golf BiFuel egyaránt világpremierjét tartja. Hasonlóan forradalmi az Olaszországban első ízben bemutatkozó Passat TSI EcoFuel technikája: egyetlen földgázüzemű autó sem kínált még ilyen sportos, egyben ennyire gazdaságos hajtásrendszert.

I. világpremier: az új Golf Plus
Sokoldalú tehetség: a Golf Plus mindössze három és fél esztendő alatt a Golf-család elismert és népszerű tagjaként alapozta meg hírnevét. Alapvető jellemzői szerint az egyterűek praktikumát a Golf modellek kompakt méreteivel ötvözi. Ezúttal pedig számos területen jelentősen továbbfejlesztett, ám részben drasztikusan mérsékelt üzemanyag-fogyasztású Golf Plus mutatkozhat be. Pusztán az új common-rail TDI-motorok alkalmazásával, az újdonság teljesítményszintjétől függően akár 0,8 liter üzemanyagot is megtakaríthat 100 kilométerenként. Európai piaci bevezetésére 2009-ben sor kerül.
Az új Golf Plus megjelenésében klasszikus módon kapcsolódik a nemrég bemutatott hatodik generációs Golf stílusához, ami elsősorban orrkialakításán jelenik meg jól láthatóan. A hátsó lökhárítót és a tetősíneket szintén átdolgozták, a külső fejlesztések sorát új acél illetve könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé. A megújult Golf Plus utasterében pedig olyan részletmegoldások jelennek meg, mint az új kárpitanyagok, illetve a Golf változataiban is alkalmazott, új generációs műszerek, kormánykerekek, s az automatikus légkondicionáló (Climatronic) új kezelőelemei.
Műszakilag az új Golf Plus szintén olyan megoldásokat sorakoztat fel, amelyek a Volkswagen modelljei e szegmensében szintén az új Golf-generációval jelentek meg. Ezek között az új, rendkívül takarékos és kulturált járású common-rail TDI-motorok (66 kW/90 LE és 103 kW/140 LE közötti teljesítménnyel) mellett számos további innovatív megoldás szerepel. A Golf Plus kínálatában a hagyományos automata sebességváltót immár az éppoly gazdaságos, mint dinamikus 6- illetve 7-fokozatú, kettős tengelykapcsolós (DSG) konstrukció váltotta fel. Újdonság a Golf Plus palettáján az extrafelszerelésként rendelhető automatikus követési távolság szabályzó rendszer (ACC), a „Park Assist“ parkolássegítő berendezés és a tolatókamera. Végül, de nem utolsósorban az egyes felszereltségi szinteket (Trendline, Comfortline és csúcsváltozatként a Highline) is átstrukturálták.

II. világpremier: az új Scirocco Studie R
Egyenesen a versenypályáról az utcára: 2008. májusában két Scirocco GT24 versenyautó a 24-órás futam során kategóriájában egyből kettős győzelmet aratva száguldott át a Nürburgring célvonalán. A Volkswagen most a Bolognai Autókiállítás alkalmával e versenyautók utcai változatával jelent meg, mégpedig a hétköznapi használatra is kiválóan alkalmas, ám tekintélyes, 198 kW/ 270 LE teljesítményű Scirocco Studie R formájában.
A bőséges erő továbbításáról 6-fokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) gondoskodik, míg az állítható magasságú rugóstagos felfüggesztés, a négydugattyús féknyergek és az egyedi hangzású kipufogórendszer egyaránt közvetlenül a versenysportból származik.

III. világpremier: az első Golf BiFuel
Tiszta üzem PB-gázzal: szintén világpremierjét ünnepli Bolognában a gyárilag autógáz-üzemre kifejlesztett Golf BiFuel, amelynek kettős üzeme – az új modell egyszerű átkapcsolást követően benzinnel is használható –költségszintjét és károsanyag-kibocsátását egyaránt hatékonyan mérsékli. Az új Golf BiFuel modell LPG-üzemében (Liquified Petroleum Gas) a benzines hajtáshoz képest 10 százalékkal mérsékelt széndioxid-kibocsátással javítja környezetvédelmi mérlegét.
Az utólagos beépítésű autógáz-rendszerekkel szemben a Golf BiFuel konstrukciója egyértelmű előnyöket kínál. A járművet egyfelől – az utólagos beépítésektől eltérően – eleve gáztartályával együtt, egészében vizsgálták a töréstesztek során, így rendkívül biztonságos. Másfelől motorját kifejezetten az LPG-üzemre alakították ki, így jóval tartósabbnak bizonyul az eredetileg kizárólag benzinüzemre gyártott Otto-motoroknál. A Golf BiFuel gázüzemben 72 kW/98 LE teljesítményt produkáló négyhengerese 100 kilométerenként átlagosan 9,2 liter gázt igényel, kilométerenként 149 gramm szén-dioxid kibocsátása mellett.

Végül egy olaszországi premier: a Passat TSI EcoFuel
Forradalmi technika: a Passat TSI EcoFuel a földgázüzemű autók új korszakát nyitja meg. A felettébb környezetkímélő és gazdaságos földgázhajtású autók menetteljesítményei ugyanis mindeddig igen korlátozottnak bizonyultak. Az akár 210 kilométer/órás tempóra is képes, mégis kiemelkedően takarékos Passat TSI EcoFuel 110 kW/150 LE teljesítményű, high-tech erőforrása révén azonban mindez már végleg a múlté. Az új földgázüzemű Passat-modell mindössze 9,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.
Magas fokú dinamizmusa ellenére, a világ első gázüzemre kifejlesztett, turbófeltöltésű és közvetlen befecskendezésű motorja a 7-fokozatú, kettős tengelykapcsolós (DSG) váltóművel a háta mögött, a Passat Limousine motorterében mindössze 4,38 kilogramm (!) földgázzal is beéri 100 kilométerenként. Az új Passat kilométerenként csupán 119 grammos széndioxid-kibocsátásával immár a 120 grammos határt is áttörte.
Kapcsolódó írások:
- Fejtámláival érdemelte ki az NCAP elismerését a VW Golf
- Komoly stratégiai terveket sző a Volkswagen csoport
- Képek: VW Scirocco R20T - egy autó, amely felpörget
- Januárban megérkezhet az új VW Scirocco
- Itt a "hagyományosan" megújult VW Golf
- Négy Volkswagen modell a legmagasabb kategóriában az IIHS tesztjein
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:39 Húsvét - Ferenc pápa: nincs béke a fegyverkezés leállítása nélkül
- 20:37 Brit harci gépek követtek orosz katonai repülőgépeket a NATO keleti határainak közelében
- 18:35 Az Egyesült Államok több városában tüntetéseket tartottak a Trump-adminisztráció politikája ellen
- 16:34 Húsvét után ismét változékonnyá válik az időjárás
- 14:32 Kigyulladt egy folyami hajó Kongóban, sokan életüket vesztették
- 12:31 Ferenc pápa a szombat esti virrasztás előtt megjelent a Szent Péter-bazilikában
- 10:30 Kilencen sérültek meg az M7-esen a Pázmándnál történt balesetben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06