A Citroën a 2008-as brüsszeli szalonon

Brüsszelben mutatkozik be a C5 limuzin és a Nemo Combi

A 2008. évi Brüsszeli Autószalonon, amely január 16. és 27. között nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt, a Citroën két új autó világpremierjét tervezi: ezek a C5 limuzin és a Nemo Combi.

2008.01.16 16:00ma.hu

Az, hogy ezt a két autót Európa fővárosában mutatják be, tökéletesen szemlélteti a márka termékpolitikáját. Az új C5 tovább fiatalítja a személyautó-kínálatot, amely ma már sokféle modellt ajánl, és a C1 városi kisautótól a szabadidőautókon, a C-Crosser SUV-on és az egyterűek családján át a felső kategóriás C6 limuzinig terjed.

A szabadidőautók új alapkategóriás modellje, a Nemo Combi a Nemo családot egészíti ki, melynek furgon változatát most dobják piacra a különböző európai országokban.

Egyébként a C8 is új megvilágításban mutatkozik be: a márka nagy egyterűje esztétikai változtatásokon esett át, és mostantól 2.2 HDi 173 lóerős motorral, 6 fokozatú mechanikus, illetve hamarosan automata sebességváltóval is rendelkezésre áll.

Ez a termékskála egyre több ügyfél igényeit képes kielégíteni annak köszönhetően, hogy a vevők elvárásainak egyre jobban megfelelő és azokhoz egyre közelebb álló termékeket foglal magában. A Citroën márka az Airdream jelöléssel és a 100 g/km-nél alacsonyabb CO2-kibocsátással rendelkező C-Cactus, illetve C4 Hibrid HDi tanulmányautók révén számos modellel bizonyítja újra elszánt környezetvédelmi aktivitását.

A Disney-hősként ismert kishalra emlékeztető Nemo Concetto szintén látható lesz a márka standján. A stand designját az Ora Ito stúdió tervezte, melynek ez az első munkája a Citroën részére.

Az új C5 limuzin világpremierje

A Citroën a színvonal és az elegancia jegyében kezdi a 2008-as esztendőt azzal, hogy első ízben a Brüsszeli Autószalonon mutatja be a nagyközönségnek az új C5 limuzint.

Hogy felsorakozhasson a felső-középkategóriás limuzinok M2-es szegmensének éllovasai közé, az új C5 erős személyiséggel rendelkezik, a dinamizmust, a színvonalat és a minőséget pedig számos érvvel támasztja alá.

Először is az új C5 stílusa ötlik szembe. Az elegáns és letisztult stílus előkelőséggel párosul. A feszes és aerodinamikus vonalak egyértelműen a négyajtós limuzinok formáját idézik.

A dinamizmust és praktikumot sikeresen ötvöző új C5 helykínálata a legjobbak színvonalán van.

A fedélzeten a vezetési és utazási élmény új dimenziójába csöppenhetünk. A vezetőülés gondos kialakításához - mely több szempontból is a repülés világára emlékeztet - a kezelőszervek újszerű ergonómiája és példaértékű üléskomfort társul. Az utasokat a luxus világába repíti, méghozzá teljes biztonságban.

Menet közben a vezetési komfort magas szintű kényelemmel párosul. Mindamellett, hogy megörökölte a C6 kifinomult futóműveit, ebben a szegmensben az új C5 kínál elsőként kétféle felfüggesztést: ez egyrészről a Hidraktív 3 Plus hidropneumatikus felfüggesztést jelenti, amely a komfortot és a kellemet helyezi előtérbe, másrészről egy hagyományos felfüggesztést, mely közvetlenebb útkapcsolatot kínál, és mindemellett megőrzi a Citroën know-how-jához méltó kényelmi tulajdonságokat. E példaértékű menettulajdonságok értékét a teljes körű motorkínálat, a megalkuvást nem ismerő biztonság és a csúcstechnológiás felszerelések is emelik.

A 2008 tavaszán piacra kerülő új Citroën C5 tökéletesen szimbolizálja a márka újító szellemét és dinamizmusát. Az új C5 legerősebb ütőkártyáit a dinamizmus, a színvonal és a minőség jelentik ahhoz, hogy hosszú távon felsorakozzon a felső-középkategóriás limuzinok szegmensének éllovasai közé.

Nemo Combi: a Citroën új, kis szabadidőautója

A Brüsszeli Autószalon arra is alkalmat kínál, hogy a Citroën a világon először mutassa be a Nemo Combit, amelyet a legtöbb európai országban 2008 folyamán dobnak piacra.

Hogy szabadidőautó rendeltetése még nyomatékosabb legyen, a Nemo Combi XTR változatban is rendelkezésre áll.

Kompakt külső méretei, nagy helykínálata és valódi gazdaságossága révén a Nemo Combi stílusa a korszerűség és a praktikum elegyét alkotja.

A szabadidőautók családjának új darabjaként a Nemo Combit az alábbiak jellemzik:

- kompakt külső méretek: az autó hossza mindössze 3,96 m, valamint könnyű kormányozhatóság, így városi környezetben elképesztően könnyen használható, különösen 10 méter alatti járdák közötti fordulókörének köszönhetően,

- ügyes kialakítás, melynek köszönhetően az autó a kompakt forma mellett meglepő szolgáltatásokat kínál:

- 2 tágas férőhelyet elöl, ahol nagytermetű utasok is könnyedén elférnek,

- 3 tágas férőhelyet hátul,

- tekintélyes, 356 literes csomagtartót a kalaptartó alatt, mely a hátsó üléssor teljes összehajtásával, az első ülések háttámlái fölött 884 literesre növelhető,

- 2,5 m3-es rakodókapacitást, amely a hátsó üléssor kivételekor megegyezik a kisfurgon változat rakodókapacitásával,

- praktikusságot az aszimmetrikus hátsó lengőajtóknak, és az egy vagy két nagyméretű oldalsó tolóajtónak köszönhetően.


Mivel az autó mind megvásárlásakor, mind használata közben olcsónak bizonyul, illetve a jól bevált, üzemanyag-takarékos és környezetbarát motorjainak köszönhetően (vegyes használatnál fogyasztása 4,6 l/100 km, CO2-kibocsátása a HDi motor esetében 123 g/km) a Nemo Combi hivatkozási alappá lépett elő a szabadidőautók körében. A Nemo Combi HDi egyébként az Airdream jelölést viselésére is jogosult.

C8: a felsőkategóriás egyterű, mely az eleganciát és a vezetési komfortot ötvözi

A kompakt egyterűek családjának üzleti sikerére támaszkodva - mely a közelmúltban a C4 Picassóval és a Grand C4 Picassóval egészült ki - a Citroën, amely ma már a kompakt egyterűek európai piacvezetőjévé lépett elő, tovább folytatja nagyméretű autói megfiatalítását azzal, hogy felsőkategóriás egyterűjénél, a C8-nál az eleganciát vezetési komforttal párosítja.

Valójában a C8 mind külső, mind belső stílusát tekintve továbbfejlődött, ami határozottan modern vonalait még dinamikusabbá teszi, és fokozza az utastér előkelő jellegét.

Ezzel egyidejűleg a kínálat egy új, 173 DIN lóerős HDi dízelmotorral bővül (125 kW vagy 170 LE EGK), melyhez részecskeszűrő (FAP) és hatfokozatú mechanikus sebességváltó tartozik. Adózási okokból Belgiumban és Luxemburgban e motor 163 DIN lóerő vagy 120 kW teljesítményű, speciális változata is kapható lesz. 2008 folyamán ez az új motor egyes országokban 6 fokozatú automataváltóval is rendelkezésre áll majd.

Ez az ajánlat egy olyan motorcsaládhoz illeszkedik, melynek tagjai egy 143 lóerős 2.0i 16V benzinmotor - amely ötfokozatú mechanikus váltóval vagy négyfokozatú automataváltóval áll rendelkezésre - és két dízelmotor, egy HDi 120 LE és egy HDi 138 LE FAP található. Ez utóbbi kettőhöz hatfokozatú mechanikus váltó csatlakozik.

A C5-höz és a C6-hoz már kapható HDi 173 LE FAP motor koronázza meg a Citroën négyhengeres HDi motorjainak választékát. A seregnyi újításnak köszönhetően (két szekvenciális párhuzamos turbófeltöltő, illetve új égető- és befecskendező rendszerek) kitűnő vezetési komfortjával tűnik ki, különösen alacsony fordulatszámon. E változtatás tökéletesítése érdekében módosításokat hajtottunk végre a futóművön és a fékrendszeren.

Nemo Concetto: Nemo világa

A Citroën kiállítja a Nemo Concettót is, amely az ilyen jellegű kísérletezésre rendkívüli módon alkalmas kompakt, praktikus és ügyes autó, a Nemo alapján készített tanulmányautó.

A Disney-hősként jól ismert kishalra emlékeztető, annak fehér és narancssárga színeiben pompázó Nemo Concetto jól szemlélteti a Nemo világát és értékeit, valamint azt, hogy az autót hogyan formálhatjuk sokféleképpen a saját képünkre.

A Nemo Concetto kiválóan szemlélteti a Citroën Nemo és az azonos nevű kishal közötti bámulatos hasonlóságot. Személyiségének és arckifejezésének köszönhetően a kisautó egyszerűen imádnivaló.

Ezt a szimbiózist a Disney és a Citroën együttműködése tette lehetővé, amelyek e projekt megvalósítása érdekében összeadták tudásukat. A két márka közti partnerkapcsolat egy olyan termék kifejlesztését tette lehetővé, amely a Disney márka kreatív és újító értékeit úgy kapcsolja össze a film tenger alatti világával, hogy az autó mindeközben megőrzi játékosságát, és továbbra is megfelel az autóvilágban támasztott követelményeknek.

A Nemo Concetto azt is bizonyítja, hogy a Citroen márka mindig képes megújulni és olyan, igazi egyéniséggel rendelkező gépjárműveket alkotni, amelyek képesek tökéletesen idomulni tulajdonosaik életmódjához, otthonosan "lubickolva" világukban... mint hal a vízben!

C-Cactus: a környezetbarát alapautó új víziója

A C-Cactus-szel, ezzel a leleményes tanulmányautóval a Citroën új megvilágításba helyezi az autót, és vállalja azt a nagyra törő kihívást, hogy egy alapkategóriás C4 áráért vonzó és játékos stílusú, hibrid HDi hajtáslánccal felszerelt, környezetkímélő limuzint kínáljon.

Hogy ezt az összetett egyenletet meg tudja oldani, a márka új tervezési utakat tárt fel és úgy döntött, hogy egyes, az utasok kényelméhez és biztonságához nem létfontosságú felszerelésekről lemond a technológia, a stílus, illetve a környezetbarát, értéknövelő és a felhasználók által értékelt felszerelések javára.

A C-Cactus környezetbarát autó. Összetételében nagy arányban találhatók újrahasznosított vagy újrahasznosítható anyagok, és csakúgy, mint az általa megidézett növényfaj, ő is "kisfogyasztású". Hibrid HDi hajtásláncának és 1180 kg-nál kisebb súlyának köszönhetően fogyasztása mindössze 2,9 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 78 g/km.

Alacsony gyártási költségére az új anyagok megválasztása és a tervezés racionalizálása ad magyarázatot, melyek lehetővé tették a felhasznált alkatrészek számának csökkentését. A C-Cactus utasterét ugyanis alig több mint 200 alkatrész alkotja, ami közel fele annyi, mint egy azonos méretű hagyományos limuzin esetében.

C4 Hibrid HDi: a fogyasztás és a CO2-kibocsátás jelentős csökkentését szolgáló megoldás

A C4 Hibrid HDi bemutatópéldánya a hibrid hajtásláncot HDi motorral párosítja. Így ötvözi a HDi dízelmotor rendkívüli teljesítményét, annak legkedvezőbb használati tartományában, valamint a különösen városi közlekedésre alkalmas villanymotor előnyeit.

A C4 Hibrid HDi kitűnő eredményeket mutat fel a fogyasztás (100 km-en 3,4 l) és a CO2-kibocsátás terén (90 g/km) úgy, hogy közben megőrzi a HDi motorok elismerten kitűnő vezetési komfortját, és ehhez társítja a hibrid hajtáslánc különlegesen előnyös tulajdonságait (például alacsony sebességnél teljesen elektromos üzemmód).

A bemutatópéldány a Citroën kínálatában már szereplő csúcstechnológiákra támaszkodik: HDi motor, részecskeszűrő (FAP), Stop&Start és vezérelt manuális sebességváltó. E különböző, ám komplementer technológiák vállvetve küzdenek a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésének elősegítése érdekében.

Középtávon a C4 Hibrid HDi jelentheti azon megoldások egyikét, amelyek a fogyasztás és a CO2-kibocsátás terén valódi áttörést kínálhatnak a nagyközönség számára egy olyan európai piacon, ahol napjainkban a dízelmotorok már igen erőteljesen jelen vannak.

Sébastien Loeb és Daniel Elena a 4. világbajnoki címét szerezte meg a C4 WRC-vel

A Citroën C4 WRC volánja mögött teljesített nagyszerű idény végén Sébastien Loeb és Daniel Elena zsinórban negyedszer lett ralivilágbajnok a "Pilóták és Navigátorok" versenyében.

A "Pirosaknak" nagy kihívással kellett szembenézniük a hétpróbás csapatokkal és autókkal jellemzett, kemény küzdelemben. Azzal, hogy a hegyi gyökereihez visszatérő Monte-Carlo-ralin az első két helyet szerezték meg, a S. Loeb - D. Elena és a D. Sordo - M. Marti alkotta csapatok nehezen kezdhették volna jobban az évet. Ezt az első duplázást két másik követte a Catalunya Ralin és Írországban. A Deutschland-on és a Tour de Corse-on szerzett győzelmek sorát folytatva a C4, S. Loeb és D. Elena aszfalton is megállíthatatlanok voltak. Ehhez az öt sikerhez társultak később a Mexikóban, Portugáliában és Argentínában murván szerzett első helyezések, ami az új Citroën sokoldalúságát bizonyította. A teljes szezont tekintve az autó a versenyek felén bizonyult a legjobbnak, és összesen 20 dobogós helyezést söpört be. A rendkívül különleges 'Rally Ireland' jelentette a szezon fordulópontját, mivel Sébastien Loeb és Daniel Elena tökéletes versenyt futott, és ezzel királyi utat nyitott magának a világbajnoki cím felé. A felé a koszorú felé, melyet a 'Wales Rally' végén immáron negyedszer emelhettek a magasba. Egy újabb rendkívüli teljesítmény, melynek helye van a pilóták már most is lenyűgöző eredménylistáján.

Kapcsolódó írások:

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.