Közel a tervezetthez

160-165 ezer új autó értékesítése várható 2008-ban

Az idei évre várt 170 ezer új személygépkocsi értékesítésével szemben 160-165 ezer eladott autóval számol a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.

2008.11.13 13:50ma.hu

Győző Gábor, az egyesület elnöke csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az első 10 hónapban 138.197 darab új személygépkocsit adtak el, ez mintegy 6 százalékos visszaesés az előző év azonos időszakához képest. Jövő évre 140 ezer eladott új személygépkocsival számol az egyesület.

Az elnök azt mondta, bíznak abban, hogy a 2009-es év lesz a mélypont. Hozzátette: az is igaz, hogy már az idei évről is ezt gondolták. Az egyesület becslése szerint az idén az eladott, új kis haszongépjárművek száma eléri a 19.500 darabot, ami mintegy 2,5 százalékos növekedés 2007-hez képest. Az MGE, a Magyar Lízingszövetség és a Gépjármű

Márkakereskedők Országos Szervezete (Gémosz) azt várja a kormánytól, hogy intézkedéseivel javítsa a piaci szereplők helyzetét. Győző Gábor elmondta: szűnjön meg például a gépkocsik átmeneti időre történő kivonása, ne lehessen biztosítói számla nélkül kártérítést igényelni. A három szervezet kezdeményezné azt is, hogy induljon el egy olyan program, amelynek keretében az, aki a több mint 10 évnél idősebb kocsiját megsemmisítésre leadja, kaphasson 20 százalék kedvezményt az új autója árából.

A kedvezményből 10 százalékot az állam, 10 százalékot pedig a szektor szereplői biztosítanának. Győző Gábor szerint az így generált többlet áfa- és adóbevételekből megtérülne az állami ráfordítás.


Az elképzelés szerint maximum 1.600 köbcentiméteres hengerűrtartalmú, családonként egy autóra vonatkozna ez a kedvezmény. Az egyesület 4-5 évvel ezelőtt készített tervezete szerint a programban 15-20 ezer darab személygépkocsival számoltak, autónként 300-400 ezer forint lett volna a 20 százalékos kedvezmény összege.

Erdélyi Péter, a szövetség társelnöke elmondta, hogy a pénzügyi válság hatására várhatóan meg fog szűnni a svájci frank alapú finanszírozás a járműpiacon. Hangsúlyozta, hogy nincs pénzhiány, az euró és a forintalapú finanszírozás rendelkezésre áll. A társelnök szerint várhatóan szigorodni fognak a hitelek feltételei is.

Így azoknak a lízingcégeknek, amelyek 8 évnél hosszabb futamidejű hiteleket kínálnak, ezekre a különleges kockázatú hitelekre céltartalékot kellene képezniük. Emellett arra számítanak, hogy a hitelre történő autóvásárlás esetén a kezdő részlet nem lesz kisebb 20 százaléknál.

Erdélyi Péter elmondta, hogy a három szövetség támogatja az integrált vagy a külön kötött casco kötését. Mint mondta, jelenleg a személyautók csupán 20 százalékának van cascója, 2,5 milliónak nincs. A szövetség szerint a közeljövőben az importőrök mérsékelni fogják a kereskedőkre nehezedő nyomást, és a jelenlegi 5-6 hónapos készletet 2-3 hónapra fogják csökkenteni.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.