Nagy a zaj, kevés az útvonal

A kerület egyhangúan elutasította a teherforgalmi stratégiát

Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata határozatban szólította fel az illetékeseket egy új teherforgalmi stratégia kidolgozására.

2008.10.31 18:35ma.hu

A kerületi önkormányzat felszólította a Fővárosi Önkormányzatot és a megbízásából eljáró Parking Kft-t, hogy dolgozzon ki olyan alternatív javaslatokat tartalmazó programcsomagot, melyet Óbuda-Békásmegyer képviselőtestülete támogathatónak tart. 

A teherforgalmi stratégiáról szóló-, Bús Balázs által jegyzett dokumentum jelzi, hogy a stratégia a 10-es és az M3-s közötti szakaszon továbbra is csak két bevezető úttal számol és a koncepcióból teljesen kimaradt a Váci út, ahol jelentős átalakuló iparterületek vannak, amely mentén szintén található teherforgalom számára célállomás. 

Ráadásul a Váci út most került felújításra és bővítésre, amely szintén fontos szempont a forgalom terhelés arányos megosztása érdekében. Egyhangú állásfoglalásban a kerületi képviselők azt kérik a fővárosi döntéshozóktól, hogy tranzitforgalom a Megyeri híd átadását követően se haladjon át Békásmegyeren és Óbudán, mert úthálózata teljességgel alkalmatlan ekkora teherforgalom elvezetésére. 

A kérést azzal indokolják, hogy a csillaghegyi szakaszon a lakóépületek az úttól 10-15 méterre állnak, az esztergomi vasút Szentendrei úti átjárója alatt pedig szűk az „űrszelvény”. Ráadásul az út közvetlen közelében olyan egyedülálló római kori műemlékek vannak, amelyek egyébként a stratégiát koncepcionálisan alátámasztó dokumentumban szereplő „védett épített környezet” kategóriába tartoznak, s ezek vonatkozásában 3,5 tonnában maximált a terhelhetőség. 

Kifogásolják azt is, hogy teljesen hiányzik a nagyobb terhelés, nagyobb kárpótlás elvén működő teherforgalmi stratégiából a behajtási díjakból befolyó összeg környezetvédelmi és kárenyhítési célú arányosított felhasználása. Az átdolgozott munkaanyag az elsőhöz képest egyetlen pozitívuma, hogy a Szentendrei úton kívül a M3-as bevezető szakasza és a Hungária - Róbert K. körút M3 Flórián tér közti szakasza is térítésmentesen igénybe vehető nehézgépjárművek számára. 

A képviselőtestület elfogadott határozatában szorgalmazta a 11-es és 10-es út összekötésének felgyorsítását, a Fővárosi Önkormányzat zaj-stratégiájának felülvizsgálatát, illetve a kaszásdűlői és a Bécsi úti iparterületek alternatív megközelítési módjának lehetővé tételét. Ugyanakkor elfogadhatatlannak tartja a Szentendrei úton a nehézgépjárművek teherforgalmának engedélyezését. 

„A korábban megfogalmazott észrevételeink az új anyagban sajnos nem kellő mértékben tükröződnek, így a stratégia a kerületben élők számára jelen állapotában továbbra is elfogadhatatlan” – jelentette ki Bús Balázs polgármester.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.