Daimler: a mi márkánk a legerősebb
Nyolc év alatt 13 új modellt mutat be a Mercedes
A Daimler elnöke 13 új, előddel nem rendelkező Mercedes modell bemutatását ígéri az elkövetkező nyolc évben annak az agresszív növekedési programnak keretében, amellyel a Daimler legkésőbb 2020-ig vissza kívánja hódítani a legnagyobb luxusautógyártó rangját.
2013.02.07 19:15MTI "Bízom benne, hogy visszaszerezzük vezető pozíciónkat" - jelentette ki Dieter Zetsche, a Daimler AG elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója a Bloombergnek adott interjúban.
Az elnök, akinek megbízatását még ebben a hónapban valószínűleg újabb öt évvel meghosszabbítják, a következő két évben a Mercedes E-osztály új generációjával, a CLA kupéval, a teljesen átdolgozott S-osztály új generációjával kívánja növeli a konszern értékesítési árbevételét és eladási számát.
A Daimler 21 milliárd eurót fordít a következő két évben kutatás-fejlesztési kiadásokra, üzem- és gyártóberendezés- beruházásokra annak érdekében, hogy a harmadik helyről ismét visszaemelje a vezető helyre, a BMW és az Audi elé a Mercedes-Benz eladásait a luxusautók piacán. A BMW 2005-ben, az Audi pedig 2011-ben előzte meg eladásokban a Mercedest.
"A mi márkánk a legerősebb, erről meg vagyunk győződve" - hangsúlyozta Dieter Zetsche az interjúban. "Technológiai téren is vezetünk."
A Daimler kétmilliárd euróval készül csökkenteni költségeit a Mercedes személygépkocsi részlegnél, és 2100 főt tervez elbocsátani a tehergépjármű részlegtől. A megtakarítás 33 százalékát az idén, a többit 2014-ben tervezik végrehajtani. A megtakarítások 40 százalékát az alapanyag-költségek csökkentésével kívánják elérni.
"Termékoffenzívánkat ütőképes hatékonysági programmal egészítjük ki" - mondta Dieter Zetsche. "Beruházásaink nagyszerű termékek kíséretében magas hasznot hoznak majd az elkövetkező években."
Az új modellek kifejlesztésének költsége nagyban megterhelte a Mercedes üzleti eredményét. A bruttó eredménykulcs 2012-ben 7,1 százalékra csökkent a 2011-es 9 százalékról. A Mercedes üzleti eredménye az idén (a Smart márkával együtt) valamivel alacsonyabb lesz a 2012-esnél. Az üzleti eredmény javulása a jövő évben indul meg a költségcsökkentések és az új modellek bemutatása együttes eredményeként.
Dieter Zetsche stratégiája a BMW és az Audi mögötti hátrány lefaragására magában foglalja a kínai eladások növelését is. A Daimler 12 százalékos részvénytulajdont tervez vásárolni a Beijing Automotive Group Co. autógyártó érdekeltségében. A Daimler és a BAIC Mercedes C- és E-osztályú személygépkocsikat és GLK terepjárókat gyárt Kínában.
A Daimler részvénye az idén már 8,2 százalékkal emelkedett, ami 47,7 milliárd euróra emelte a stuttgarti konszern piaci tőkeértékét.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:27 Elhunyt Ferenc pápa
- 6:40 Kínai áttörés a haditechnikában - újtípusú robbanószert teszteltek élesben
- 22:39 Húsvét - Ferenc pápa: nincs béke a fegyverkezés leállítása nélkül
- 20:37 Brit harci gépek követtek orosz katonai repülőgépeket a NATO keleti határainak közelében
- 18:35 Az Egyesült Államok több városában tüntetéseket tartottak a Trump-adminisztráció politikája ellen
- 16:34 Húsvét után ismét változékonnyá válik az időjárás
- 14:32 Kigyulladt egy folyami hajó Kongóban, sokan életüket vesztették
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06