A HÉV-vonalak működtetését az állam veszi át?

Váratlan a HÉV-kiszervezés ötlete

A BKV-t, annak vagyonkezelőjét, a BKK-t és a MÁV-ot is váratlanul érte Tarlós István főpolgármester ötlete, hogy a Budapest határát átlépő HÉV-vonalak működtetését vegye át az állam.

2013.01.08 08:08MTI

 A Népszava keddi számában arról ír, hogy a javaslat - a dugódíj kiváltására a főpolgármester által "bedobott" hídpénzhez hasonlóan - előkészítetlen, mindenesetre a hírek szerint már akár január végi ülésén tárgyalhat róla a fővárosi közgyűlés, és biztosan szóba kerül Tarlós István és Németh Lászlóné fejlesztési miniszter e hétre tervezett találkozóján.
   
A terv részleteiről Szűcs Somlyó Mária, a Városháza kommunikációs igazgatója a lapnak nem tudott konkrétumokat mondani, de megismételte a főpolgármester indoklását, miszerint ha a BKV-s elővárosi buszok üzemeltetését a Volánra bízza a szaktárca, akkor a HÉV-ek üzemeltetését is vegye át a MÁV.
   
Az előzmény nélküli, váratlan ötletet ellenzi a BKV-nál működő VTDSZSZ szakszervezeti szövetség, melynek tagja a HÉV-es érdekképviselet is. Gulyás Attila, a VTDSZSZ elnöke a Népszavának azt mondta, nem világos, mi a főváros szándéka, de számukra úgy tűnik, kétségbeesett ötletelést folytat a főváros vezetése, miután nem tudni, hogy az állam részleges kivonulása után a közösségi közlekedés idei 140 milliárdos költségvetéséből hiányzó, mintegy 70-80 milliárdot miből teremtik elő.
   
A napilap emlékeztet, hogy négy éve már okozott sztrájkveszélyt a HÉV "kiszervezésének" ötlete. Akkor a főváros nemcsak a működtetést adta volna át, hanem a teljes HÉV-hálózatot – infrastruktúrával, járműparkkal és az ott dolgozókkal együtt – integrálták volna a MÁV személyszállító cégébe. Hogy ez most is felmerül-e, nem tudni. Akkor Tarlós István - még fővárosi Fidesz-frakcióvezetőként - rossz ötletnek, "rendkívül kockázatosnak" nevezte a vonalak átadását.
   
A Népszabadság a téma kapcsán arról ír, hogy a főpolgármesteri felvetés átgondolatlanságára utal, hogy a főváros éppen most nyert uniós pályázatot a metró és a HÉV integrálására. A HÉV pedig - kötött pályás üzemként - telephelyestül, vágányostul, járművestül a fővárosi törzsvagyon része, így nem idegeníthető el.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.