Még 50 milliárdra van szüksége a MÁV-nak?

Ötvenmilliárdos lyuk van 2008-tól a költségvetési tervekben: a vasúti személyszállítás finanszírozására továbbra sem elég az a pénz, amit az állam erre szán.
2007.03.12 11:55, Forrás: Népszabadság

A MÁV idén papíron nyereséges lesz - ám ez a vagyon eladásának, és a korábbi deficitet pótló óriási állami tőkejuttatásnak a következménye.

Négymilliárd forint nyereséggel zárhatja az évet a MÁV. A tavaly még 86 milliárd forint veszteséget termelő vasút kedvező eredménye azonban a legkevésbé sem gazdálkodásának egyensúlyba kerülésével magyarázható. Olyannyira nem, hogy Kóka János gazdasági miniszter a közelmúltban a MÁV idei üzleti tervét is visszaadta átdolgozásra.

Az állami vasút az évek óta tartó trendet megtörő eredményét valójában a költségvetési megszorítások idején is kiemelkedő állami költségtérítésnek, és tőkejuttatásnak, illetve a MÁV Cargo Zrt. privatizációjától várt bevételnek köszönheti. Személyszállítási üzletága és az abból július 1-jén megalakuló MÁV Start Zrt. az idén is veszteséget termel, jövőre pedig ez már a végső számokban is jelentkezik majd. Így vagy az állami juttatást kellene emelni - amire egyelőre nem látszik se a pénz, se a lehetőség -, vagy a személyszállítást kell átalakítani, ami ez esetben nem felfejlesztést, hanem újabb lefaragást jelenthet.

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!

Kapcsolódó írások:

Kóka barátai szerzik meg a volt MÁV-irodaházat? 24,4 milliárdos mentőöv a MÁV-nak az államtól Drága utazás - A MÁV-nál 16, míg a Volán járatain 6-7 százalékos emelés várható

Belépés és regisztráció
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.