
Még 50 milliárdra van szüksége a MÁV-nak?
Ötvenmilliárdos lyuk van 2008-tól a költségvetési tervekben: a vasúti személyszállítás finanszírozására továbbra sem elég az a pénz, amit az állam erre szán.
2007.03.12 11:55, Forrás: Népszabadság
A MÁV idén papíron nyereséges lesz - ám ez a vagyon eladásának, és a korábbi deficitet pótló óriási állami tőkejuttatásnak a következménye.
Négymilliárd forint nyereséggel zárhatja az évet a MÁV. A tavaly még 86 milliárd forint veszteséget termelő vasút kedvező eredménye azonban a legkevésbé sem gazdálkodásának egyensúlyba kerülésével magyarázható. Olyannyira nem, hogy Kóka János gazdasági miniszter a közelmúltban a MÁV idei üzleti tervét is visszaadta átdolgozásra.
Az állami vasút az évek óta tartó trendet megtörő eredményét valójában a költségvetési megszorítások idején is kiemelkedő állami költségtérítésnek, és tőkejuttatásnak, illetve a MÁV Cargo Zrt. privatizációjától várt bevételnek köszönheti. Személyszállítási üzletága és az abból július 1-jén megalakuló MÁV Start Zrt. az idén is veszteséget termel, jövőre pedig ez már a végső számokban is jelentkezik majd. Így vagy az állami juttatást kellene emelni - amire egyelőre nem látszik se a pénz, se a lehetőség -, vagy a személyszállítást kell átalakítani, ami ez esetben nem felfejlesztést, hanem újabb lefaragást jelenthet.
![]() | ![]() |
Kapcsolódó írások:
Kóka barátai szerzik meg a volt MÁV-irodaházat?
24,4 milliárdos mentőöv a MÁV-nak az államtól
Drága utazás - A MÁV-nál 16, míg a Volán járatain 6-7 százalékos emelés várható
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06