Gyalogos és kerékpáros
Hidat feszítenek Csallóköz és Szigetköz közé
A tervek szerint már 2017-ben megkezdődhet annak, a gyalogos és kerékpáros forgalomra szolgáló új Duna hídnak az építése, amely a szlovákiai Csallóköz egyik települését Doborgazt (Dobrohost) kötné össze a szigetközi Dunakilitivel.
2015.06.29 16:44MTIEz derült ki a projekt részleteit és hozadékát ismertető konferencián, amelyet hétfőn tartottak a szlovákiai Dunacsúnyban (Cunovo).
Az új Duna-híd megépítésének egyik célja, hogy módot adjon a két határ menti térség, a Csallóköz és a vele egységes természetes régiót alkotó Szigetköz gazdasági és szociális kapcsolatainak elmélyítésére, és lehetőséget nyitva a helyi turizmus fejlődése számára, hozzájáruljon a munkahelyteremtéshez is.
A híd megépítésének terve illeszkedik a két ország kormányainak abba a hosszútávú koncepciójába, amely néhány év távlatában a magyar-szlovák határátkelők számának jelentős számú növelését tűzte ki célul. A hídépítést az is indokolttá teszi, hogy ezen a határszakaszon igen alacsony a határátkelési lehetőségek száma, átlagosan csaknem ötven kilométerenként van erre lehetőség, míg a teljes szlovák-magyar határon átlag 25, Nyugat-Európában pedig 7,5 kilométerenként.
A projekt keretében a híddal együtt néhány kilométernyi új, elsődlegesen kerékpáros-forgalom céljait szolgáló új infrastruktúra is épül majd, amely csatlakozik a határ két oldalán már meglévő kerékpárutakhoz. A Duna régi medrét átszelő, 482 méter hosszú építmény egy úgynevezett hárompólusú, legyezőszerű híd lesz, amelynek fő űrszelvénye 130 méteres lesz, a hídpályája pedig 25 méteres magasságban fut majd. Így még extrém körülmények esetén sem zárja ki a hajózás lehetőségét a folyó ezen szakaszán, ahol az áthidalt régi mederben normális esetben nagyon alacsony a vízállás a bősi vízi-erőmű beüzemelése előtti időszakhoz képest.
"A csaknem ötszáz méteres áthidalásra azért van szükség, mert amikor a folyó vízhozama meghaladja a másodpercenkénti 4500 köbmétert, akkor a fölös vízmennyiséget a régi mederbe engedik és akkor azokon a területeken amelyek most szárazon állnak, akár 6 méter magasan is áll a víz" - mondta el az MTI-nek Nagy László a híd tervének főmérnöke.
Az infrastrukturális beruházás a kivitelezési tanulmány szerint 5 millió euró plusz áfa összköltségből készülhetne el, ennek az összegnek a túlnyomó részét a tervek szerint Európai Uniós (EU) forrásokból az unió regionális fejlesztési alapjából finanszíroznák.
"Optimális esetben még az idén kiírják a pályázatot, és ha sikerül elnyerni a támogatást, akkor 2017-ben elindulhat az építkezés, amit szerintem egy év alatt be is lehet fejezni" - mondta a kivitelezéssel kapcsolatos terveikről Nagy László.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06