Adó
NAV: érkeznek a gépjárműadóval kapcsolatos iratok
Az adó első részletét március 15-ig, a másodikat szeptember 15-ig kell befizetni.
2022.02.16 11:34MTIIdén is az adóhatóságtól érkeznek a gépjárműadóval kapcsolatos értesítések, határozatok a fizetésre kötelezettekhez vagy képviselőjükhöz; az adó első részletét március 15-ig, a másodikat szeptember 15-ig kell befizetni - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szerdán.
A tájékoztatás szerint ebben az évben is határozatot kapnak azok, akiknek a tavalyihoz képest változott a gépjárműadójuk, akiknél viszont változatlan az adó összege, azokat értesítésben emlékezteti a NAV a fizetésre.
Idén az adót kerekítés nélkül, forintban kell megfizetni; ha csak ez a különbség a tavalyihoz képest, akkor a NAV szintén csak értesítő levelet küld határozat helyett.
Nem kapnak sem határozatot, sem értesítést azok, akiket egész évre adómentesség illet meg, és ez a NAV nyilvántartásából megállapítható. Ilyenek például az egyházi jogi személyek, vagy egyes civil szervezetek. Nem kapnak levelet azok sem, akiknek mindegyik gépjárműve adómentes.
A határidőkre érdemes odafigyelni, mert az adó késedelmes fizetésekor már késedelmi pótlék növelheti az összeget - hangsúlyozta az adóhatóság.
A gépjárműadót továbbra is a NAV-hoz kell befizetni, a 10032000-01079160 számú, NAV Belföldi gépjárműadó bevételi számlára. Banki átutaláskor az adószámot vagy az adóazonosító jelet fel kell tüntetni a közlemény rovat elején, ha ez elmarad, akkor a NAV nem, vagy csak késedelmesen tudja a befizetett összeget a befizetőhöz kapcsolni.
A pénzforgalmi számla nyitására kötelezettek kizárólag átutalással rendezhetik a befizetést. Akik nem kötelezettek pénzforgalmi számla nyitására, azok fizethetnek banki átutalással, csekken, vagy az elektronikus fizetéseket és elszámolásokat biztosító alrendszeren (EFER-en) keresztül átutalással.
A határozatokat és értesítéseket a NAV elektronikusan küldi mindenkinek, aki elektronikusan elérhető, a többiek postán kapják meg a papírokat.
A tárhelyre érkező iratot érdemes a "tartóstárba" áthelyezni, mert a dokumentum csak 30 napig érhető el a tárhelyen, utána törlődik - jelezte közleményében a NAV.
Ha valakinek olyan képviselője, meghatalmazottja van, aki eljárhat a gépjárműadóval kapcsolatban, akkor a határozatot csak a képviselő kapja. Az emlékeztető értesítést az adózó és a képviselő is megkapja. A felkészülés érdekében a képviselőket a NAV külön is tájékoztatja - közölte a hivatal.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:54 Háromszorosára emeli a kormány a katások ellátási alapját
- 16:50 Herczeg Zoltán kiakadt: ő 180 napot ült, a Bartók Béla úti gyanúsított 3 napot sem
- 14:50 Nyomozást indított a BRFK az augusztus 20-i rendezvény miatt
- 12:57 Meghalt egy végzős diáklány egy hévízi szállodában
- 10:59 Rollereket dobáltak a sínekre az Újpesti vasúti hídon
- 8:01 Osztie Zoltán bocsánatot kért, közben előkerült az akadémiájának juttatott 1,1 milliárd
- 12:25 Ezeket az iratokat vigyék magukkal a devizahitelesek a jogi konzultációra
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


